Voices. Between memories and pandemic.
Even the quiet everyday life of the Casa Amica home for the elderly, in the heart of Fregona (TV), is affected by the worldwide epidemic of COVID-19. Visits from relatives are suddenly suspended, daily activities are drastically reduced and infections spread among the elderly and operators. In this difficult scenario, the alternating voices of the guests and staff of Casa Amica describe the life inside, not forgetting the funniest and most playful aspects of the assistance and the wealth of experiences of its guests.
-
Elena Della GiustinaDirector
-
Anna TrevisiolDirector
-
Ottavia BonaudoWriter
-
Michele DalmaziWriter
-
Elena Della GiustinaWriter
-
Anna TrevisiolWriter
-
Michele DalmaziProducer
-
Elena Della GiustinaProducer
-
Anna TrevisiolProducer
-
Franco AzzaliniKey Cast
-
Rossella PinKey Cast
-
Wilma GuerraKey Cast
-
Umberto LambertiKey Cast
-
Bertillo VianKey Cast
-
Monica MeneghettiKey Cast
-
Fabio Salvatore MachedaKey Cast
-
Romano BittoKey Cast
-
Ida Da DaltKey Cast
-
Abramo FelletKey Cast
-
Anna ManfrinKey Cast
-
Daniele Dei TosKey Cast
-
Remo Da ReKey Cast
-
Bernardo FrancoKey Cast
-
Olga SelnitskaKey Cast
-
Luciano PivettaKey Cast
-
Angela BortoliniKey Cast
-
Irma SommavillaKey Cast
-
Fabio PolKey Cast
-
Michele DalmaziSpecial thanks to
-
Paolo DalmaziSpecial thanks to
-
Project Title (Original Language):Voci. Tra ricordi e pandemia
-
Project Type:Documentary
-
Genres:Documentary, Drama
-
Runtime:47 minutes 49 seconds
-
Completion Date:April 25, 2021
-
Production Budget:500 EUR
-
Country of Origin:Italy
-
Country of Filming:Italy
-
Language:Italian
-
Shooting Format:Digital
-
Aspect Ratio:16:9
-
Film Color:Color
-
First-time Filmmaker:Yes
-
Student Project:No
Elena Della Giustina nasce a Vittorio Veneto (TV) il 5 aprile 1993, fin da piccola ha la passione per l’arte e la danza. Dopo una laurea triennale in Conservazione dei Beni Culturali a Venezia, nel 2019 consegue la laurea magistrale in Scienze dello Spettacolo e Produzione Multimediale presso l’Università degli Studi di Padova. Dal 2012 insegna danza in diverse scuole locali del trevigiano. Voci. Tra ricordi e pandemia è la sua prima esperienza come regista per un film documentario.
Anna Trevisiol nasce a San Vito al Tagliamento il 30 gennaio 1995, fin da bambina coltiva la sua passione per il cinema e la fotografia. Dopo una laurea triennale in Arti multimediali a Venezia, nel 2020 consegue la laurea magistrale in Scienze dello Spettacolo e Produzione Multimediale presso l’Università degli Studi di Padova. Ha collaborato in molti progetti con genesi comunicazionevisiva, casa di produzione nel pordenonese. Voci. Tra ricordi e pandemia è la sua prima esperienza come regista per un film documentario.